Slip af med din dobbelthage

De fleste synes, at der er træls, hvis de ser sig selv i spejlet og ser en dobbelthage. Nogle bliver kede af det, når de ser deres dobbelthage, men frygt ej, for det er muligt at fjern dobbelthage.

Hvorfor får man en dobbelthage?

Der er flere forskellige årsager til, at en dobbelthage kan vise sig. De hyppigste årsager er overvægt, alder og genetik.

Hvis overvægt er årsagen til ens dobbelthage, er den bedste løsning at omlægge ens livsstil, så man taber sig. Alle mennesker har fedtdepoter på hagen, og når vi tager på i vægt, vælger vi ikke selv, hvor fedtet sætter sig, ligesom vi heller ikke kan bestemme, hvor vi taber os. Fedtet vil typisk fordele sig på hele kroppen og ansigtet, og man vil derfor med stor sandsynlighed komme af med dobbelthagen, hvis man taber sig.

Ens alder kan også være årsagen til ens dobbelthage. I takt med, at man bliver ældre, mister huden sin elasticitet, og dermed bliver huden på hagen slappere, og dobbelthagen opstår. Hvis dette er tilfældet, kan man heldigvis stramme hagen op med nogle øvelser præcis ligesom, at man kan træne mormorarme.

Ens genetik kan også være årsagen, og her er det lidt svære at gøre noget ved dobbelthagen. Alle mennesker er forskellige, og vi ser alle forskellige ud, derfor er der også nogle, der oplever, at deres hage bare ser sådan ud fra naturens side. Her kan make-up gøre underværker.

Øvelser til at fjerne sin dobbelthage

Der findes forskellige øvelser til at træne sin hage. Træning vil ikke få dellen til at forsvinde, men musklerne bliver strammet op, og derfor vil ens hage virke fastere. Det kan derfor være en god ide at kombinere øvelserne med et vægttab.

Øvelse 1:
Læg hovedet helt tilbage, så halsen er strakt ud. Placer nu tungen helt oppe i ganen, så den fladt mod den øverste del af din mund. Pres tungen opad så hårdt, du kan i 10-15 sekunder. Gentag øvelsen 10 gange.

Øvelse 2:
Læg hovedet helt tilbage og luk munden. Åben nu munden uden at ændre på stillingen på hovedet. Luk munden langsomt. Gentag øvelsen 10 gange.

Øvelse 3:
Læg dig på et fladt underlag. Kig op i loftet, og bøj så hovedet ind mod brystet, så langt du kan. Øvelsen skal laves uden, at man mærker smerter i nakken. Gentag øvelsen 10 gange.

Lav øvelserne hver dag for at opnå et resultat.