Tips til at blive stærkere

Folk træner af forskellige grunde. Nogle for at tabe sig. Andre for at få en sixpack. Andre for at få større overarme. Dette er nogle af de mere kosmetiske grunde til at træne. Der er også nogle mennesker, som bare træner for at blive stærkere. Vil du gerne blive stærkere? Så kommer der her nogle tips, som hjælper dig med at opbygge din styrke. Så hop i dine løbetights og kom i gang med at opbygge styrke i din krop.

For det første er det en rigtig god ide at have styr på teknikken. Har du styr på teknikken i de øvelser, du laver, så får du bedre muskelkontakt, samtidig med at du har mindre risiko for skader. Ved at få skader sætter du også din træning tilbage, så det er en rigtig god ide at undersøge mere om teknikkerne, så du kan få det optimale ud af træningen.

Høj intensitet er også en god ide, hvis du vil opbygge din styrke. Det giver en bedre effekt at holde en høj intensitet inden for et bestemt interval – lige meget om du bruger tungere vægte, eller om du vil udfordre dig selv til at nå flere repetitioner inden for tidsintervallet.

Tilføj gerne mere vægt. Du skal ikke være bange for at træne tungt. Hvad der er tungt for dig, er måske let for andre. Sammenlign ikke din styrke med andre – det er jo hele grunden til, at du er begyndt at opbygge din styrke.

Udfordre dig selv. Det er altid en god ide at udfordre sig selv. Dette giver dig noget at gå efter, hvilket ofte giver dig grunden til at arbejde det hårdere. Det giver dig et mål at gå efter og en måde at mål hvor langt du er nået. Når du har klaret din udfordring eller dit mål, så giver det også en super fed følelse.

Det er en rigtig god ide at repetere dine øvelser og have det sjovt med din træning. Er du blevet træt af en bestemt øvelse, så prøv med en ny. Prøv dig frem og giv ikke op så nemt – bliver du ved med at træne, skal du nok opbygge mere styrke i kroppen.